Ceny wpływają na wielkość sprzedaży

W poprzednim rozdziale omawialiśmy różne koszty prowadzenia firmy. Pamiętaj, że koszty zmienne, tj. głównie koszty materiałów i robocizny zwiększają się wraz ze wzrostem produkcji. Koszty stałe, a więc koszt wydzierżawienia itp. pozostają takie same w pewnym określonym zakresie produkcji. Jeśli zwiększasz produkcję, pozostając w granicach zamierzonego jej zasięgu, koszty jednostkowe zmniejszą się. Przypuśćmy, że otwierasz firmę produkcyjną, której przestrzeń i wyposażenie pozwalają na produkcję 2000 sztuk jakiegoś artykułu rocznie. Jeśli w ciągu roku sprzedasz tylko S00 sztuk, wtedy cena, którą uzyskasz za każdą sztukę, powinna stanowić 1/500 kosztów stałych. Jeżeli będziesz w stanie sprzedać 2000 sztuk, wtedy każda sztuka będzie ci musiała zwrócić tylko 1/2000 kosztów stałych. Te stałe koszty jednostkowe zmniejszają się wraz ze wzrostem sprzedaży. Kiedy koszty jednostkowe zmniejszają się, masz dwie możliwości. Możesz obniżyć cenę albo zwiększyć swój zysk. Prowadzi to do konieczności podjęcia następnej decyzji. Jeżeli obniżysz cenę, będziesz musiał produkować więcej niż 2000 sztuk, ponieważ wzrośnie zapotrzebowanie na tańszy produkt. Oznacza to zwiększenie twojego potencjału produkcyjnego i wyznaczenia nowego zakresu produkcji. Koszty stałe wzrosną wtedy do następnego poziomu i te dodatkowe koszty będą musiały być włączone do nowych cen. Wtedy zauważysz, jak ważnym wyzwaniem jest ustalanie cen.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, Jestem właścicielem firmy, prowadzę ja od 10 lat z sukcesem. Moje mikroprzedsiębiorstwo to zarówno forma zarabiania na życie jak i pasja. Na blogu umieszczam wszystkie istotne według mnie informacje o biznesie i księgowości!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.