Kilka uwag na temat ustalania cen

Oto kilka uwag, które przydadzą ci się, kiedy będziesz ustalał ceny:

  1. Końcówka ceny. Badania rynku w USA potwierdzają przekonanie, że klienci czują, że oszczędzają więcej pieniędzy, kiedy dany artykuł ma cenę o końcówce niższej od 1$. Wydaje się, że z psycho­logicznego punktu widzenia korzystniejsze jest wycenienie produktu np. na 9,99$ niż na 10,00$.

  2. Ceny wielokrotne. Niektóre firmy oferują rabat przy większych zakupach. Np. jedna sztuka twojego artykułu może kosztować 15$, a dwie 28$.

  3. Cena wiodąca. Często sklepy reklamują jakiś artykuł, zwykle o obniżonej cenie, aby przyciągnąć klienta do sklepu. Badania rynku pokazują, że klienci, kiedy są już w sklepie, zwykle dokonują dodatkowych zakupów.

  4. Cena hurtowa. Hurtownicy operujący dużymi ilościami towaru sprzedają towar wybranej grupie klientów (detalistów), którzy po podwyższeniu ceny sprzedają go ogółowi.

  5. Tempo sprzedaży. Artykuły, które sprzedaje się dłużej, zwykle wyceniane są wyżej niż te, które schodzą szybciej. Nie należy zapominać o kosztach przechowania artykułu zanim zostanie on sprzedany.

  6. Koszty instalacji. Jeśli sprzedajesz produkt, który musi być zainstalowany, powinieneś włączyć wydatki instalacyjne do ceny albo pobierać dodatkową opłatę instalacyjną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, Jestem właścicielem firmy, prowadzę ja od 10 lat z sukcesem. Moje mikroprzedsiębiorstwo to zarówno forma zarabiania na życie jak i pasja. Na blogu umieszczam wszystkie istotne według mnie informacje o biznesie i księgowości!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.