Korzyści i niedogodności oferowania kredytu klientom

Istnieją zalety i wady oferowania kredytu twoim klientom. Od ciebie zależy rozważenie za i przeciw oraz zadecydowanie o tym co będzie najlepsze dla twojej firmy. Użycie kredytu wpływa na przepływ gotówki opóźniając jej wypływy poprzez rachunek zobowiązań.

Korzyści udzielania kredytu:

  • lojalność klienta

  • klient ma tendencję do robienia większych zakupów

  • zwiększona wielkość sprzedaży

  • konkurencyjność wobec innych firm

Niedogodności udzielania kredytu:

  • wysokie zapotrzebowanie na gotówkę

  • konieczność prowadzenia drobiazgowych rejestrów

  • wydatki na prowadzenie rachunków

  • brak zapłaty lub częściowa zapłata

Pojęcia związane z kredytem

Rachunek otwarty – otwarty rachunek kredytowy pozwala klientowi na korzystanie z twego zapasu towarów na kredyt na podstawie pewmej umowy o późniejszej zapłacie.

Sprzedaż na raty – umowa dotycząca sprzedaży, w której klient zobowiązuje się płacić określone raty, zwykle miesięczne lub roczne.

Odsetki – są to koszty jakie ponosi klient za przedłużenie terminu płatności do jakiegoś określonego terminu. W rzeczywistości jest to wynagrodzenie sprzedającego za udostępnienie pieniędzy kupującemu.

Okres bez odsetek (karencja) – jest to okres od momentu zakupu na kredyt do chwili zapłaty. Oznacza to, że w rzeczywistości sprzedający finansuje zakup. Często koszt obsługi jest ukryty w kosztach produktu.

Kredyt odnawialny (rewolwingowy) – to kredyt o z góry określonej wielkości, albo limit kredytowy z jakiego klient może korzystać. Spłaca się go w minimalnych miesięcznych ratach wraz z należnymi odsetkami.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, Jestem właścicielem firmy, prowadzę ja od 10 lat z sukcesem. Moje mikroprzedsiębiorstwo to zarówno forma zarabiania na życie jak i pasja. Na blogu umieszczam wszystkie istotne według mnie informacje o biznesie i księgowości!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.