Ocena konkurencji

Ocena konkurencji powinna być przeprowadzona przed podjęciem decyzji o lokalizacji. W większych ośrodkach zazwyczaj lepiej jest przenieść się do innej głównej strefy ruchu niż doprowadzić do konfrontacji z firmami istniejącymi na tym samym obszarze. Inna lokalizacja może umożliwić nowej firmie przyciągnięcie klientów, którzy korzystali z usług konkurencji. Idealna lokalizacja przyciąga wiele różnych firm i dlatego znajduje się w drogiej strefie. Koszty te trzeba uwzględnić planując przypływ gotówki w przyszłości. Dokładna ocena kosztów lokalizacji w porównaniu z przewidywanymi zyskami jest istotna przy szukaniu optymalnej lokalizacji. Z drugiej jednak strony, lokalizacja w tanią strefie może być tak niefortunna, że interes nie zagwarantuje zwrotu nawet tak niskiej opłaty. Kilka lat temu w Ohio szef domu towarowego porzucił swoją pracę i założył sklep dla hobbystów oddalony o dwa bloki od głównej ulicy, w rejonie gdzie było tylko kilka sklepów. Kilku pomysłowych przedsiębiorców rozwinęło ten rejon w doskonałą strefę biznesu. Właściciel tego gruntu, widząc jak doskonale prosperują, podniósł czynsz o 50%. Pomimo głośnego narzekania większość biznesmenów pozostała tutaj, ponieważ zdawali sobie sprawę z tego, że więcej kosztowałoby ich przeniesienie się w inne miejsce i rozpoczynanie wszystkiego od nowa. Ocena konkurencji powinna być połączona z podjęciem innych decyzji, opisanych w pozostałych rozdziałach.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, Jestem właścicielem firmy, prowadzę ja od 10 lat z sukcesem. Moje mikroprzedsiębiorstwo to zarówno forma zarabiania na życie jak i pasja. Na blogu umieszczam wszystkie istotne według mnie informacje o biznesie i księgowości!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.