Wrażliwość na ceny i zarządzenia dotyczące cen

W wielu krajach istnieją prawa regulujące sprzedaż. Często mówi się o aktach nieuczciwej sprzedaży. Zarządzenia te mogą ustalać maksymalne ceny na pewne produkty. W niektórych przypadkach klienci mogą być bardzo wrażliwi na ceny ustalone przez ciebie. W innej sytuacji możesz nawet znacznie zwiększać ceny, nie odstraszając równocześnie klientów. Oto kilka czynników mających wpływ na wrażliwość cenową.

Zapas. Zapas produktu to jego ilość, która jest przeznaczona do sprzedania. Jeśli zapas pożądanego produktu jest ograniczony, klienci będą więcej za niego płacić. Jeżeli natomiast zapas jest nieograniczony, prawdopodobnie będą poszukiwać w sklepie innego produktu. Spóźniony mróz na Florydzie zmniejszył zbiór pomarańczy i cena soku pomarańczo­wego wzrosła. W latach dużego urodzaju, wzrastają zapasy i obniżają się ceny.

Zapotrzebowanie. Kiedy zapotrzebowanie na produkt czy usługę wzrasta, wzrasta również jego cena. To prawo ekonomiczne nazywa się prawem poziomu popytu. Latem sprzedaje się najwięcej basenów kąpielowych i urządzeń klimatyzacyjnych. W styczniu ludzie za łopatę do odśnieżania zapłacą więcej niż podczas upałów w lipcu.

Dostępność substytutów. Jeśli twoja firma jako jedyna w miasteczku zajmuje się malowaniem domów, będziesz mógł liczyć więcej za usługi niż wtedy, gdyby takich firm było tutaj więcej. Jeśli dysponujesz produktem, którego nie można łatwo zastąpić, możesz sprzedawać go po wysokich cenach. Natomiast jeżeli klient łatwo może zastąpić twój produkt innym, przekonasz się, że aby być konkurencyjnym musisz sprzedawać po cenach konkurencyjnych albo dać klientom powód, dla którego mogliby więcej zapłacić.

Częstotliwość zakupów. Klienci gotowi są zapłacić więcej za artykuł, który rzadziej kupują. Jeśli twój produkt lub usługę klienci kupują regularnie, bedą poszukiwać kogoś, kto ma najniższą cenę.

Budiet kupującego. Wspominaliśmy o konieczności poznania rynku. Jednym z najważniejszych czynników, które wpływaja na wrażliwość cenową klienta, jest jego budżet. Jeśli produkt lub usługa przeznaczona jest dla grupy klientów o znacznych nadwyżkach gotówki, cena będzie mniej dyskusyjna niż gdybyś sprzedawał towar klientom o napiętym budżecie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Dzień dobry, Jestem właścicielem firmy, prowadzę ja od 10 lat z sukcesem. Moje mikroprzedsiębiorstwo to zarówno forma zarabiania na życie jak i pasja. Na blogu umieszczam wszystkie istotne według mnie informacje o biznesie i księgowości!
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.